Lavanta Seti Kullananlar, Sipariş,Yorumlar, Satış 48TL Ürün Görseli

D Vitamini Eksikliği ve Saç Dökülmesi

Genel bakış

D vitamini, sağlığımız için gerekli olan önemli bir besindir. Bağışıklığı artırır, kemiklerin kuvvetli ve cildin sağlıklı kalmasını sağlar, hücre büyümesini uyarır ve yeni kıl folikülleri oluşturmaya yardımcı olur. D vitamini öncelikle güneş ışınlarına maruz kaldıkça emilirsiniz, ancak besin takviyelerini alıp besin alımına kadar belirli gıdaları yiyebilirsiniz.

Saç dökülmesi gibi bir dizi semptom, vücudunuzun önerilen miktarda D vitamini içermediği durumlarda ortaya çıkabilir. D vitamini eksikliği, kısırlık olarak da bilinen alopesi ve bir dizi diğer sağlık durumuyla bağlantılıdır . Bunlara kemik yumuşaması, düşük kemik yoğunluğu, osteoartrit, kalp hastalığı ve kanser dahildir.

Tavsiye edilen D vitamini dozları

Oluyor önerilen yaşın üzerindeki insanlar için D vitamini 400 IU almalıdır 1’den küçük 1. Bebeklerin yaşta başlayan D vitamini günde – veya 15 mikrogram (mcg) – En az 600 IU (uluslararası birim) almak 70, önerilen alım 800 IU’ya (veya 20 mcg’ye) atlar. D vitamini alımınızdan endişe duyuyorsanız, D vitamini seviyenizi kontrol etmeyle ilgili doktorunuza sorun. Tavsiye edilen günlük D vitamini miktarını aldığınızda, saç büyümesini, kemik sağlığını ve normal kalsiyum arızasını koruyabilirsiniz.

D vitamini eksikliği saç dökülmesine neden oluyor mu?

Araştırmalar , vücudunuzda D vitamini eksikliğinin saç dökülmesine neden olduğunu göstermektedir. D vitamininin oynadığı bir rol yeni ve eski kıl foliküllerini uyarmaktır. Sisteminizde yeterli miktarda D vitamini bulunmadığında, yeni saç büyümesi engellenebilir.

D vitamini eksikliği saç derisinde ve vücudun diğer bölgelerinde kel lekelere neden olan otoimmün rahatsızlık olan alopesi ile ilişkilendirilmiştir . Hem erkekler hem de kadınlar alopesi deneyimleyebilir. Bir başka araştırmada , alopesi veya diğer saç dökülmesi deneyimleri yaşayan 18-45 yaşlarındaki kadınların düşük D vitamini seviyelerine sahip oldukları bulundu.

Yetersiz D vitamini seviyesinin gerekçeleri, içeride daha fazla zaman geçirmek, güneş kremi giymek ve besin maddesi ile beslenen yiyecekleri yememektir.

D vitamini formları

D vitamini takviyeleri

Multivitaminler, genellikle, tavsiye edilen günlük ödenek miktarının altında 400 IU vitamin D içerir. Diyetinizde de bir miktar D vitamini almalısınız. Doktorunuz D vitamini kan seviyelerini kontrol edebilir ve takviye dozunu kararlaştırabilir. Seviyeler çok düşükse, doktorunuz tarafından yüksek reçeteli dozlar önerilebilir. Yemekleriniz boyunca vücudunuz yağda çözünen vitaminleri düzgün şekilde absorbe edebilmelidir. Anne sütü ile beslenen bebekler besinlerini anne sütü ile alırlar. Bir emzikli annenin diyetinde yeterli miktarda D vitamini yoksa, bebeğinin büyük olasılıkla bir D vitamini takviyesine ihtiyacı olacaktır.

Güneşe maruz kalma

Çoğu kişi D vitamini miktarını güneş altında geçirir. Güneşte yeterince zaman harcamak veya çok fazla güneş kremi kullanmak maruziyetinizi sınırlar ve bu da D vitamini eksikliğine neden olabilir. Mümkünse, güneşli bir günde semtinize 15 dakikalık bir tur atın. Cildi güneşe maruz kalmamakla ve D vitamini emmek arasında güzel bir denge var. Uzun süre güneşte kalamıyorsanız, güneş ışığının püskürdüğü bir pencerenin yakınında biraz fazladan zaman harcamanızı deneyin.

D vitamini içeren gıdalar

Doğal olarak D vitamini içeren veya zenginleştirilmiş gıdaların sağlıklı bir diyetini yemeniz, seviyenizi artırabilir. Bazı gıdalar gıdalarla doğal olarak zengindir. Somon, uskumru ve diğer yağlı balıklar, balık karaciğer yağları ve hayvansal yağlar harika kaynaklardır. Aslında, bir yemek kaşığı morina karaciğeri yağı, günlük D vitamini değerinin% 340’ını sağlar . Ancak bazı tahıllar, süt ve portakal suyu gibi D vitamini ile güçlendirilmiş gıda ürünleri de yiyebilirsiniz. Vegan ve vejetaryen diyetler, yine de, yeterli miktarda D vitamini eksikliği eğiliminde olduğundan bu yaşam biçimini takip ederseniz takviyelerin gerekli olabileceğini düşünebilirsiniz.

Görünüm

Araştırmalar, besin öğelerinden çok D vitamini reseptörlerinin yeni saç kökü üretmesine ve saç büyümesine yardımcı olabileceğini gösteriyor. Moleküler Endokrinoloji’de yayınlanan 2014 tarihli bir çalışmada , saçların VDR null kemirgenlerde D vitamini reseptörlerini tanıtan iki hafta sonra saçların yeniden oluştuğunu buldular. Fakat bilimsel araştırma, D vitamini alımını arttırdıktan ve seviyelerinizi geliştirdikten sonra, saçların tekrar büyümesi için ve eğer önemli miktarda saç yeniden oluşması halinde ne kadar süreceği konusunda kıttır. Bununla birlikte, anekdot kanıtı saçların dökülmesini durdurabileceğini ve tedaviden sonra iki ay gibi kısa bir sürede yeniden oluşabileceğini gösteriyor.

D vitamini eksikliği, saç dökülmesi de dahil olmak üzere çeşitli semptomlara neden olabilir. Güneşte fazladan bir saat harcayarak veya yerel süpermarketinizde veya eczanede 10 dolara veya daha düşük bir sürede satın alabileceğiniz D vitamini takviyeleri kullanarak besin seviyenizi yükseltebilirsiniz. Ancak D vitamini eksikliğinden kaynaklanan saç dökülmesi için en iyi tedavi seçenekleriniz hakkında önce doktorunuza danışdığınızdan emin olun.

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )